Den danske app MobilePay, der i den seneste regnskabsår havde et samlet tab på 120,9 millioner kroner, har netop lanceret et nyt betalingsprodukt til privatkunder.
Det nye produkt, der er allerede i dag er tilgængelig i MobilePay-appen, gør det muligt for brugerne at sende pengegaver på en sjovere måde.
Funktionen koster fem kroner, og den gør det muligt at tilføje en ”digital indpakning” af din overførsel i form af en animation.
Funktionen giver dig ligeledes mulighed for at tidsindstille overførslen samt tilføje en gavetekst. Du har også mulighed for at overbringe gaven med en gavekode, som du selv skriver ind i et fysisk kort.
Læs også: Pengene vælter ud af Mobilepay selv om selskabet har fire millioner brugere
Skal kapitalisere på millioner af brugere
MobilePay er med mere end fire millioner brugere en af Danmarks mest populære apps, men har endnu ikke for alvor formået at kapitalisere på den enorme brugerbase.
Selskabet har hele tiden fastholdt, at de almindelige pengeoverførsler mellem private skal være gratis. Men til gengæld tager Mobilepay gebyrer for brug af tjenesten i erhvervsmæssig sammenhæng.
Så sent som i oktober indførte selskabet et nyt gebyr på 49 kroner for erhvervskunder, der bruger sig af selskabets betalingssystem Myshop.
Derudover betaler erhvervskunder i forvejen et gebyr på mellem 30 og 75 øre per transaktion via systemet.
Læs også: MobilePay indfører nyt gebyr
Presses af Apple Pay
Som betalingsmiddel i fysiske butikker er Mobilepay dog tilsyneladende blevet overhalet af Apples mobilbetalingsløsning, Apple Pay.
Her kunne Børsen sidste år meddele, at Apple Pay blandt Jyske Bank-kunder anvendes 25 procent oftere end MobilePay. Med til historien hører dog, at begge løsninger oplever fremgang og at brugen af Mobilepay i fysiske butikker steg med 30 procent i 2019.