Det franske it-konsulenthus Capgemini indgået en ny aftale om at blive hovedsponsor for det danske e-sportshold North.
Det oplyser North og Capgemini i en pressemeddelelse.
Capgimini ønsker ifølge dagbladet Børsen ikke at oplyse aftalens størrelse, men direktøren for Capgemini Danmark, Claus Rydkjær, oplyser til avisen, at formålet med sponsoratet er at styrke virksomhedens i kampen om den højtkvalificerede arbejdskraft.
"I mange af de segmenter vi rekrutterer i, er der stort fokus på e-sport. Vores samarbejde har i høj grad været med til at skabe noget opmærksomhed omkring vores virksomhed, som vi kan aflæse i volumen af ansøgninger,” siger han til Børsen.
Capgeminis nye sponsoraftaler er en opgradering af en tidligere sponsoraftale, og Kasper Hemmingshøj der er rekrutteringschef i it-huset, har tidligere oplyst til Computerworld, at antallet af uopfordrede ansøgninger til selskabet steg med 35 procent efter at sponsoraftalen blev indgået.
Computerspillere er attraktive medarbejdere
Hos brancheorganisationen Dansk Erhverv deler man ifølge Børsen også vurderingen af, at e-sport kan være et vigtigt redskab i rekrutteringen af it-professionelle.
Janus Sandsgaard, der chef for it- og digitaliseringen i brancheorganisationen fremhæver i den forbindelse, at computerspillere på eliteniveau ofte besidder kompetencer som samarbejde, strategi og evnen til at fokusere, som også kan være vigtige for erhvervslivet.