I løbet af 10-15 minutter lykkedes det Søren Louv-Jansen at få adgang til hundredevis af kundeoplysninger hos Københavns Zoo.
Et sikkerhedshul på Københavns Zoos hjemmeside gav ham mulighed for at få adgang til en række oplysninger om selskabets andre kunder.
Det skriver Politiken.
"Jeg lavede et lille program, det tog mig 10-15 minutter. Det prøvede
fire forskellige postnumre ud som kode, nogle af de mest normale i
Københavnsområdet, hvor jeg gik ud fra, at de fleste årskortholdere
boede," siger Søren Louv-Jansen, der til dagligt arbejder som softwareingeniør, til avisen.
På Twitter skriver Søren Louv-Jansen, at han har fået adgang til både navn, billede, email, adresse og telefonnumre på alle med et årskort til zoologisk have.
"Tænker det er guf for spammers/scammers at få adgang til så komplette og up-to-date baggrundsoplysninger. Kan også bruges af interesseorganisationer for dyrevelfærd der kan bruge det til at hænge
kendisser med Zoo-medlemsskab ud," skriver Søren Louv-Jansen.
Samtidig har man mulighed for at ændre i oplysningerne og opsige abonnementet på vegne af andre.
Søren Louv-Jansen oplyser, at han er i kontakt med Københavns Zoo, der ifølge ham er meget lydhør over for problemet.
Politiken har også været i kontakt med selskabet, der dog ikke vil bekræfte eller afvise, om der er tale om en sikkerhedsbrist, før de har undersøgt sagen til bunds.