I fremtiden skal Mobilepay levere flere ydelser end den rene mobilbetaling.
Det sker for at holde de amerikanske tech-giganter som Apple, Google og Facebook på afstand, der alle forsøger at sætte sig på markedet for mobilbetalinger.
Sådan lyder udmeldingen fra Mobilepays nye direktør, Claus Bunkenborg, der for nyligt overtog stillingen fra Mark Wraa-Hansen.
Det skriver Børsen.
"Vi har forudsætningerne for at skabe værdi her, da vi kan skabe forbindelse mellem stort set alle voksne danskere og stort set alle danske virksomheder," siger han til mediet.
Mobilepay har i dag 4,1 millioner privatkunder og 14.000 webshops og butikker på kundelisten.
Læs også: MobilePay opnår milepæl: Danskerne har overført mere end 100 milliarder kroner i 2019
De nye initiativer vil allerede søsættes i 2020, lyder det fra direktøren, der dog ikke fortæller hvilke konkrete services, der vil udrulles.
Han nævner dog, at Mobilepay i Finland allerede har udarbejdet loyalitetsprogrammer med to af de største finske supermarkedskæder, hvor man kan lægge sit medlemskort ind i Mobilepay.
I øjeblikket ser det ud til, at Mobilepay overhales af Apple Pay som den foretrukne betalingsform i fysiske butikker, mens Mobilepay fastholder førertrøjen på webshops, skriver Børsen.
Læs også: Mobilepay-topchef stopper efter seks år på posten - hans afløser er allerede fundet