Apple forventer, at det årlige salg af selskabets trådløse høretelefoner Airpods i 2019 vil blive fordoblet til 60 millioner enheder. Det skriver Bloomberg.
Den eksplosive stigning skyldes ifølge det amerikanske medies kilder, at efterspørgslen efter den nye og dyrere model Airpods Pro er væsentligt højere end forventet.
Airpods Pro blev lanceret i oktober og tilbyder aktiv støjreduktion, forbedret lyd og vandafvisning.
Læs også: Apple er ikke længere bare en iPhone-virksomhed: Disse produkterkategorier stormer frem
Ny vækstmotor
Kropsbåren teknologi – også kaldet wearables – har vist sig som en ny betydelig vækstmotor for Apple, der i de seneste år har oplevet, at iPhone-salget efter mange år med ekstrem vækst nu er begyndt at dale, som følge af et mættet smartphone-marked.
Således faldt Apples iPhone-omsætning i det seneste kvartal til 33,4 milliarder dollar fra 36,8 milliarder dollar i samme kvartal året før.
Til gengæld voksede produktkategorien 'Wearables, Home og Accesories', der blandt andet indeholder Airpods og Apple Watch, med 54 procent til 6,5 milliarder dollar.
Oplagt julegave
Airpods har et prisniveau, der gør det til et oplagt julegaveemne.
Og Apples mediet 9to5mac skrev for nylig, at en ny undersøgelse fra analysefirmaet Piper Jaffray viser, at Apple takket være Airpods har indtaget førstepladsen over brands, som teenagere er mest begejstret for her op til julens store gaveræs.
Computerworlds anmelder gav for nylig AirPods fem ud af seks stjerner og roste høretelefonerne for en effektiv støjreduktion og høj brugervenlighed.
Du kan læse hele anmeldelsen her: Vi tester de splinternye Airpods Pro: Så enkle, at ingen andre kommer i nærheden