En stærk tilgang af abonnenter og brugere har fået det til at klirre i kassen hos Spotify.
Den svenske musikstreaming-tjeneste har med tilgangen af fem millioner nye abonnenter landet et driftsresutat på 403 millioner euro i årets tredje kvartal.
Det skriver Ritzau.
I løbet af kvartalets tre måneder landede Spotify desuden 15 millioner nye brugere, som er den gruppe, der ikke betaler for et abonnement, men som præsenteres for reklamer i stedet.
Læs også: Spotify tester højere priser i Skandinavien: Kæmper med at tjene penge
Det svenske selskabs omsætning for kvartalet lød på 12,7 milliarder kroner, hvor indtjeningen fra de betalende abonnenter udgør 11,7 milliarder kroner.
Det er således de fem millioner nye betalende kunder, der er med til at sikre et overskud i regnskabet for første gang siden sidste kvartal af 2018.
Spotify skriver, at der ses en stor stigning i antal brugere, der lytter til podcasts på platformen, hvilket har været med til at øge brugertilgangen.
"Sammenhængen (mellem podcast-forbrug og abonnement, red.) er meget tydelig. Vi arbejder på at kortlægge årsagen," skriver Spotify i regnskabet ifølge Ritzau.