Tilbage i 2008 valgte Amazon at skrotte de traditionelle Powepoint-præsentationer på møderne og indføre en ny mødeteknik.
"Det er nok det smarteste, vi nogensinde har gjort hos Amazon," lyder det fra grundlæggeren Jeff Bezos i følge det amerikanske medie CNBC.
Som erstatning indførte tech-rigmanden en ny og anderledes måde at afholde møderne på.
Nu begynder alle møder ved, at deltagerne i stilhed læser et seks sider langt "narrativt-struktureret notat" de første 30 minutter.
"Notatet har til hensigt at skabe kontekst for, hvad der vil blive en god diskussion," siger Jeff Bezos.
Mødedeltagerne opfordres til at tage noter, hvorefter de diskuterer notatet efter den halve time.
Ifølge grundlæggeren er den kollektive læsetid med til at eliminere episoder, hvor "lederne bluffer sig igennem et møde, som om de havde læst det udsendte materiale på forhånd."
Ved at dedikere læsetid i starten af mødet sikres det, at alle er inde i det samme materiale.
Jeff Bezos er ikke den eneste topchef, der tror på disse "stilheds-møder".
Twitter-direktøren Jack Dorsey benytter sig af samme fremgangsmåde hos det sociale medie. Her sidder alle deltagerne de første 10 minutter i stilhed og læser fra et Google Docs-dokument, skriver mediet.