"Der skete en teknisk fejl, prøv igen senere."
Er du blevet mødt af den meddelelse, når du løbet af dagen har forsøgt at logge på Mobilepay, så er det ikke din telefon, som det har været galt med.
Mobilepays pressechef Peter Kjærgaaard bekræfter over for Computerworld, at selskabets tjenester i løbet af dagen har været ramt af nedbrud, men at tjenesten nu igen er oppe at køre.
”Vores tjenester har hostet lidt henover formiddagen, hvor vi har været nede i perioder. Vi har dog været hele ned fra klokken 11.47,” siger han og tilføjer
"Jeg håber derfor også, at det står klart for alle, at det er os der er nede og det ikke er deres telefoner, som det er galt med."
Peter Kjærgaard oplyser, at Mobilepay endnu ikke kender årsagen til at problemerne er opstået, men at de nu er blevet udbedret og klokken 12.21 var tjenesterne igen online.
"Vi har skiftet vores trafik over på en anden availability zone, og det fik os op at køre igen, og lige nu fungerer begge zoner igen. Vi leder stadig efter triggeren, så vi kan finde frem til årsagen," siger han
Alle tjenester var nede
Ifølge Peter Kjærgaard er det alle Mobilepays tjenester, som var nede i forbindelse med nedbruddet
”Det vil sige, at det den private Mobilepay, vores app-switch, vores online, vores point of sale og Mobilepay Subscription,” siger han.
Artiklen er klokken 12:53 blevet opdateret med oplysninger om, at MobilePay igen fungerer problemfrit.
Læs også: MobilePay indfører nyt gebyr