Tidligere på sommeren skabte den russiske app FaceApp privacy-frygt over hele verden.
Nu skaber den kinesiske app Zao en lignende frygt, skriver nyhedsbureauet Reuters.
Den kinesiske app lader brugerne bytte ansigter med filmstjerner, sportsstjerne og andre berømtheder, og appen er ifølge Reuters allerede blevet downloadet millioner af gange.
Men Reuters påpeger, at appens popularitet er blevet mødt med skepsis. Blandt andet fordi folk frygter, at deres ansigtsbilleder kan blive misbrugt. Men også fordi appen i sine brugerbetingelser oplyser, at brugerne overdrager ophavsretten til deres billede til Zao ligesom, at Zao også får ret til at bruge billeder i selskabets markedsføring.
”Vi har fuld forståelse for den bekymring, som folk har, når det gælder privacy,” skriver selskabet ifølge Reuters i en opdatering på det sociale medie Weibo.
Her oplyser selskabet ligeledes, at brugernes bekymring betyder at selskabet vil foretage justeringer af sin politik. Selskabet oplyser dog ikke hvilke ændringer, der vil blive foretaget.
”Vi har modtaget de spørgsmål, som I har sendt til os. Vi vil rette op på de områder, som vi ikke før har tænkt på og det vil kræve noget tid,” skriver selskabet på Weibo.
Ifølge Techcrunch har privacy-bekymringerne blandt andet betydet, at det kinesiske sociale medie WeChat har valgt at blokeret for, at WeChat-brugerne kan downloade Zao eller sende invitationer til hinanden
Zao er indtil videre kun tilgængelig i Kina, og appen er udviklet af selskabet Momo, der også står bag en af Kina mest populære dating apps.
Læs også: Den virale app-sensation Faceapp ramt af hård privacy-kritik: Afviser at overføre data til Rusland