Danske Bank lukkede for nylig sin innovationsafdeling MobileLife, der blandt andet stod bag investeringsrobot-appen June.
Men på trods af lukningen går det strygende for June-appen, fortæller Danske Bank til Berlingske.
Ifølge Jakob Beck Thomsen, der er chef for June, forvalter June i dag 750 millioner kroner for 25.000 danskere.
”Vi er ganske tilfredse med, at vi har fået 25.000 kunder ombord, og at det er en helt ny type kunder, vi får i tale. Den gode oplevelse smitter forhåbentlig af. Vi kan også se i tallene, at en del June-kunderefterfølgende begynder at engagere sig i andre investeringsløsninger i banken,” siger han til Berlingske.
Opgør med traditionelle løsninger
Ifølge Jakob Beck Thomsen viser erfaringerne efter de første to år, at June har haft held til at tiltrække en ny kundegruppe bestående af små-investorer, og i dag er to tredjedele af brugerne førstegangsinvestorer.
Det var også en del af ambitionen, da June for to år siden lanceret.
Dengang var budskabet, at den nye app skulle være et opgør med mange af de eksisterende investeringsløsninger, som ifølge Danske Bank af mange danskere blev opfattet som komplekse og risikofyldte.
"Jeg har siddet med til en lang række interviews med helt almindelige danskere, der fortæller, at de har 100.000 eller 200.000 stående på en opsparingskonto. De ved godt, at deres penge ville blive mere værd, hvis de investerer dem. Men de fortalte, at det var for komplekst og tidskrævende samtidig med, at de frygtede at binde deres opsparing i tilfælde af, at der skete noget uforudset," sagde den daværende chef for June, Simon Haldrup, til Computerworld, da løsningen blev lanceret.
Læs også: Klar med digital investerings-robot: Sådan har Danske Bank brugt ni måneder på at forstå danskernes behov i dybden