Googles professionelle kontorpakke, G Suite, bliver smartere. Det oplyser søgegiganten ved dets årlige Cloud Next messe.
Selskabet fortæller blandt andet, hvordan G Suite integrerer selskabets stemmestyrede ’Assistant’ med kontorpakken.
Assistant kan eksemepelvis synkroniseres med Googles kalender-app, hvilket gør det muligt at spørge assistenten om, blandt andet hvor og hvornår ens næste møde skal foregå. Ændringerne foregår på tværs af platforme og er tilgængelige fra denne uge, men er dog fortsat stadig kun i beta.
Læs også: Guide: Sådan kommer du i gang med den spritnye danske version af Google Assistant
Nye features
Google tilbyder andre nye features, som kan lette arbejdsgangene med G Suite.
I de kommende måneder vil Googles tillade ’Add-Ons’, som vil give brugerne mulighed for at tilgå deres foretrukne apps, eksempelvis projektstyrings eller CRM-værktøjer, via G Suites sidepanel, fremfor at skulle skifte mellem apps og faner.
Dertil kommer nye søgefunktioner og mulighed for at tilføje metadata til filer i Googles Drive cloudlager. Google Search vil fremover også understøtte ’Cloud Search’ hos udvalgte enterprise-kunder til søgning af informationer på tværs af organisationen.
Du kan læse om alle nyhederne i G Suite på selskabets cloud-blog.
Læs også: Google hæver priserne på Office-rivalen G Suite med 20 procent