Den danske kapitalfond GRO Capital køber sig ind Danske Adform, der udbyder software til digitale annoncekampagner.
Kapitalfonden bliver storaktionær med det, som Adform beskriver som 'betydelig investering fra GRO Capital.'
Det oplyser Adform i en meddelelse.
Computerworld har været i kontakt med Adform, der ikke ønsker at sætte beløb på størrelsen af investeringen.
"Vi er meget glade for, at vi nu har indgået et partnerskab med GRO Capital, og at vi fremover i fællesskab skal arbejde for at indfri vores ambition om at servicere de største annoncører, mediebureauer og medieudgivere med vores førende ad-tech platform," lyder det i meddelelsen fra Gustav Mellentin, CEO og medstifter af Adform.
Investeringen fra GRO Capital kommer efter, at Adform flere gange i 2018 måtte udskyde selskabets børsnotering.
Til sidst blev børsnoteringen udskudt på ubestemt tid.
Det kan du læse mere om her: Adform udskyder børsnotering igen: Nu på ubestemt tid
Styrker egenkapitalen væsentligt
Målet med investeringen, der styrker egenkapitalen væsentligt er, at GRO Capital i samarbejde den eksisterende aktionær VIA Equity skal hjælpe Adform med at udvide forretningen globalt.
I dag har selskabet 27 kontorer verden over og råder i alt over 850 medarbejdere.
"Vi har fulgt Adform i mange år og er meget imponerede over deres produkt og deres stærke kundebase, som omfatter nogle af de største annoncører og mediebureauer globalt. Denne investering er perfekt i forhold til GRO Capitals strategi om at investere i veldrevne teknologiselskaber og understøtte deres transformation og vækstambitioner," lyder det i meddelelsen fra Lars Dybkjær, managing partner i GRO Capital.
Han indtræder nu i Adforms bestyrelses sammen med Torben Munch, der er tidligere CEO for Itiviti Group AB og COO i SimCorp.
Torben Munch bliver bestyrelsesformand.
Læs også: Danske Adform udskyder børsnotering og sænker prisen