NNIT har så store problemer med etableringen af den ny driftsplatform til NemLog-in, at hele projektet nu forsinkes i næsten fire måneder.
Det var oprindeligt planen, at arbejdet med at etablere den nye driftsplatform til løsningen skulle have været færdigt i begyndelsen af december.
Men løsningen er nu først klar i slutningen af marts, lyder det fra Digitaliseringsstyrelsen.
Ifølge styrelsen skyldes forsinkelsen ‘tekniske udfordringer hos leverandøren,’ som altså er NNIT.
Digitaliseringsstyrelsen udspecificerer ikke, hvad de tekniske udfordringer konkret består af.
NNIT vandt i foråret opgaven som driftsleverandør af NemLog-in foran konkurrenterne CSC; CGI og Netic i de kommende syv år i ordre til 175 millioner kroner.
NNIT har også opgaven i dag, og selvom der dermed reelt er tale om en videreførelse af løsningen med NNIT som både nuværende og kommende leverandør, skal løsningen altså flyttes over på en ny platform.
“Den kørende driftsplatform for NemLog-in er velfungerende, og udskydelsen af go-live for den nye platform vil hverken få betydning for tjenesteudbydere eller brugere,” lyder det fra Digitaliseringsstyrelsen.
Til ITWatch siger Digitaliseringsstyrelsens direktør, Adam Lebech, at NNIT kun er skyld i en del af forsinkelsen.
“Oven i det har Digitaliseringsstyrelsen vurderet, at det var bedst placere go live efter det marts-peak, hvor hovedparten af danskerne skal se, hvor meget de skal have tilbage i skat,” siger han.
Læs også: NNIT vinder udbud til 175 millioner kroner foran CSC, CGI og Netic.