Der er stadig liv i planerne om at indføre en EU-beskatning på tre procent af de digitale kæmper som Google, Facebook og Apple.
Ind til videre har regeringen og finansminister Kristian Jensen (V) været afvisende over for EU-forslaget, som Frankrig og Tyskland står bag.
Men nu bløder han en smule op i forhold til at kunne finde en løsning.
"Et kompromis kræver, at Frankrig flytter sig. Vi har tydeligt sagt, at der er nogle problemer juridisk og teknisk med den franske model," siger Kristian Jensen til Finans.
Læs også: Her er forslaget: Sådan vil EU skrue ny digital skat sammen og stoppe it-giganternes skattefiduser
Overfor Finans beskriver han det stadig som "dumt" at gå videre med Frankrigs forslag, men er dog klar til at diskutere mulighederne, hvis man kan finde en "klog" beslutning på EU-niveau.
Beslutningen om at indføre en digital serviceskat rettet mod store it-virksomheder som Google og Facebook blev skudt til hjørne i EU tilbage i december.
Danmark var blandt de lande, der har været stærke modstandere af at pålægge eksempelvis Google en omsætningsbeskatning fordi det ifølge regeringen vil knæsætte et beskatningsprincip, som angiveligt vil gå ud over danske eksportvirksomheder, da man kan frygte en modreaktion fra USA.
Læs også: Kristian Jensen frygter amerikansk hævn, hvis EU ændrer beskatning af tech-giganter
I stedet har den danske regering i lighed med andre lande peget på, at man kan finde en løsning i OECD-regi. Det kan have længere og udsigter, og det vil franskmændene tydeligvis ikke vente på.
Frankrig arbejder stadig på EU-løsning
Efter at forhandlinger bryd sammen indførte Frankrig selv en skat rettet mod it-virksomheder, men ser stadig en EU-løsning, som den mest optimale.
Overfor Euractiv fortalte den franske finansminister, Bruno Le Maire søndag således, at borgerne vil "finde det uforståeligt, hvis vi giver op på det her."
Frankrigs digitale skat blev indført per første januar 2019, og ifølge mediet Politico.eu forventer den franske regering, at skatten vil tilføre statskassen 500 millioner euro (3,7 milliarder kroner, red) årligt.
Den franske skat retter sig mod virksomheder, der tjener penge på platforme, digitale annoncer og salg af persondata.
Den franske skat lægger sig ifølge Politico tæt op ad den foreslåede EU-skat, der ifølge planen rettede sig mod virksomheder med en omsætning på mere end syv millioner euro, mere end 100.000 brugere eller mindst 3.000 kontrakter i landet.
Læs også: Fem europæiske lande er på vej med sær-skat på it-giganter: Få overblikket over landenes planer her