Marketingselskabet F.E. Bording sætter gang i et stort kursskifte over mod mere digitale virkemidler og kræfter.
Det sker, fordi det 225 år gamle selskab må erkende, at væksten inden for de fysiske reklameprodukter ikke er, hvad den har været.
Til gengæld er der meget store muligheder inden for den digitale del af marketing-branchen, hvor selskaber som Valtech, Magnetix og Vertic i dag buldrer frem.
Mange muligheder
Væksten er generelt meget høj inden for digitale kanaler og platforme, websider, apps, sociale medier og lignende.
“Der er ekstremt mange muligheder for at anvende teknologi inden for marketing – blandt anden inden for opsamling og behandling af data kombineret med AI og machine learning,” lyder det fra selskabets topchef, Hans Therp.
F.E. Bording sparker satsningen i gang med at købe de digitale reklamebureauer Umwelt og Nordlid og samtidig fusionere en række af sine datterselskaber i Danmark og Sverige.
Selskabet meddeler, at det ‘sender to-cifrede millionbeløb efter iværksættere og softwareudvikling.’
“Det sker som en konsekvens af, at udviklingen inden for digitale marketingydelser flytter sig hurtigere end nogensinde, og at iværksættere er en unik mulighed for Bording Group til at komme helt tæt på den nyeste viden og teknologi,” lyder det fra selskabet.
Hans Therp peger på, at det giver mening at ‘partne op’ med iværksætter-firmaer på det digitale område.
Giver mening
“Hvis vi skal fortsætte med at være på forkant med markedet og mulighederne, giver det mening at partner op med de dygtigste startup virksomheder, der er fokuserede på ny teknologi i marketingfeltet,” lyder det fra Hans Therp.
Selskabet har gennem de seneste år brugt mere end en kvart milliard kroner på opkøb.
Investeringerne i teknologi og software kommer nu til at fylde endnu mere.
Selskabet meddeler, at omsætningen inden for SaaS er steget med 30 procent i løbet af de seneste tre år.
“Vi vil fremadrettet udvikle for mere end 10 millione rkroner om året af den type af software-løsninger, fordi det er den måde, virksomheder benytter software på nu og i fremtiden, og så er det samtidig en styrkelse af den forretningsmodel, vi er i gang med, “ meddeler Hans Therp.