Præcis en uge efter danske Adform udskød selskabets børsnotering, udskyder det danske tech-selskab børsnoteringen yderligere.
Denne gang på ubestemt tid.
Årsagen er ifølge selskabets direktør en usikker tilstand på markedet.
Det oplyser Adform, der efter planen skulle være gået på børsen onsdag 5. december, i en meddelelse.
"Jeg er beæret over modtagelsen, vi har haft fra nationale investorer, men den nuværende volatile og tvivlsomme markedssituation gør, at vi ikke er i stand til at gennemføre vores børsnotering og få en blød overgang til det offentlige marked," lyder det fra selskabets administrerende direktør i Adform Gustav Mellentin i meddelelse, der fortsætter:
"Vores vækststrategi er uændret og vi håber, at vi kan komme på det offentlige marked på et senere tidspunkt."
Læs også: Danske Adform udskyder børsnotering og sænker prisen
Udskød børsnotering og sænkede prisen
Adform er ejet af Danica Pension, kapitalfonden Via Equity, GCM Holding, Accredonet Holding og medstifter Stefan Juricic.
Den oprindelige plan var, at selskabet, der leverer digital infrastruktur til reklamebranchen, skulle børsnoteres 30. november.
27. november blev børsnoteringen så udskudt til 5. december samtidigt med, at Adform sænkede prisen for aktierne fra et spænd mellem 19 og 24 kroner og ned til 16 kroner per aktie.
Forventningen fra Adform var, at de mere end 46 millioner udbudte aktier skulle rejse 750 millioner kroner ved børsnoteringen.
Om Adform fastholder de forventninger, fremgår ikke af selskabets meddelelse.