Begejstringen vil ingen ende tage for smartwatches, hearables og andre eksotiske wearables som for eksempel smarttøj, der også har sin egen smart-kategori.
Salgstallene brager op.
Det viser en ny fremskrivning fra Gartner.
Analysehuset estimerer, at markedet for wearables vil vokse med 26 procent i 2019, hvor der globalt vil blive købt de mså smarte enheder for tæt på 277 milliarder kroner, hvoraf smartwatches vil stå for hele 107 milliarder kroner.
Ifølge Gartners analyse vil der blive langet 74 millioner smartwatch-enheder i 2019.
De traditionelle urmærker er på vej
Mens det i dag er Apple, Fitbit og Samsung, der har indtaget et solidt forspring, når det kommer til smartwatches, forudser Gartner, at vi kommer til at se den traditionelle urindustri i højere gear inden for kort tid.
"Traditionelle brands som Fossil og Casio vil øge deres markedsandel ved at tilbyde mere stil og flere valg i deres portefølje end teknologimærkerne," lyder det fra Alan Antin, senior director hos Gartner.
Mens det lige nu er smartwatches, der bliver brugt flest penge på, forudser Gartner, at de såkaldte hearables vil blive den mest solgte kategori af wearables i 2022.
I 2022 vil hearables som Apples AirPods, Samsungs IconX og Plantronics' BackBeat FIT stå for 30 procent af alle solgte wearables i takt med, at funktionerne udvides til mere end kommunikation og underholdning.
Udviklingen vil ifølge Gartner være drevet af, at mere avancerede versioner af hearables vil komplimentere og reducere brugen af smartphones, da man i mindre grad vil have brug for rent faktisk at tage telefonen op af lommen.
Du kan se Gartners fremskrivning for de forskellige wearables-kategorier herunder: