Aktiekursen styrtdykker for it-selskabet Hypefactors, der blev noteret på minibørsen First North for blot ni dage, hvilket gør selskabet til det for tiden nyeste på børsen.
Hypefactors - der står bag en løsning, hvor kunder kan måle deres PR-indsats via kunstig intelligens - havde første handelsdag på First North 3. september.
Her blev aktien introduceret med en udbudskurs på otte kroner per aktie.
Aktien rundede før middag onsdag kurs fire og handles i skrivende stund til kurs 4,25 - altså omtrent en halvering af selskabets værdi på blot ni dage.
Hypefactors børsnotering kom ellers godt ud af starthullerne, i det selskabets aktieudbud blev overtegnet i ugen op til noteringen, hvor der havde været stor interesse fra en del investorer.
Det kan du læse mere om her: Hypefactors melder alt udsolgt en uge før børsnotering: Står til at lande 20 millioner kroner.
Men allerede på første handelsdag dykkede Hypefactors aktiekurs med 14 procent inden for et par timer.
Det kan du læse mere om her: Allerførste handelsdag på børsen: Hypefactors aktiekurs dykker med 14 procent.
Hypefactors landede i det seneste regnskabsår et underskud på 622.000 kroner og et bruttotab på 697.000 kroner.
"Selskabet har i regnskabsåret 2017 haft begrænset salgsaktivitet, da selskabets platform var i udviklingsfasen. Ledelsen har i 2018 påbegyndt vækstfasen og således fokus på salget af ydelser i tilknytning til den udviklede software," lyder det i regnskabs-beretningen.
Du finder regnskabet her og du kan følge Hypefactors aktiekurs her.
Flere investorer har tidligere sagt, at de mener, at risikoen for at investere i tech-firmaer på First North er for høj.
I den seneste tid er en række it-firmaer blevet noteret på minibørsen - blandt andre Erik Damgaards NPinvestor, Agilic, Conferize og Happy Helper, der med blot 25 ansatte blev noteret med en værdi på 80 milliarder kroner.
Læs også: Værdiansættes tårnhøjt: Stor risiko i at sætte sine penge i små tech-firmaer på First North