Rygter om Amazons snarlige nordiske indtog er vedholdende.
En kilde tæt på virksomheden indikerer dog, at lanceringen af tjenesten kan blive udskudt til senere end planlagt. Det skriver svenske Digital.
Den svenske åbning af e-butikken skulle oprindeligt skydes i gang ved 'Black Friday' handelsdagen – den sidste fredag i november.
”Mit indtryk er, at amazon har haft svært ved at finde de rette mennesker i Sverige. Jeg har talt med en person som, so mer blevet konktaktet af en sydafrikansk headhunter for et par uger siden for en stilling med online marketing for Amazon i Norden. Her blev det indikeret, at Amazon ikke vil debutere i år.” forklarer kilden, som ønsker at forblive anonym, til mediet.
Selvsamme kilde har også kontakt svenske Posten, som bekræfter, at de har en rammeaftale med Amazon, med at dialogen med virksomheden er gået i stå på det seneste.
En administrerende, ikke navngiven, direktør fra en større svensk onlinebutik hos Amazon Marketplace i Storbritannien, har også meddelt til kilden, at lanceringstidspunktet ikke er fastlagt endnu.
”Dette bør være på plads flere måneder i forvejen”, noterer direktøren.
Læs også: Rygte: Amazon opruster - kan være på vej til at åbne kæmpe-webshop i Danmark
Slukket Black Friday
Hos Amazons potentielle storkonkurrent i Sverige, Apotea grundlægger Pär Svärdsson, tror man på at Amazon er forsinket i forhold til en Black Friday køreplan.
”Skal du starte tjenesten op til Black Friday, skal det ske i de kommende par uger. Du er nødt til at løse de problemer der kan opstå, før du begynder at handle i rigtig store mængder”, siger han.
Han vurderer, at Amazon vil debutere i Sverige en gang i foråret og at selskabet i første omgang vil benytte sig af virksomheden lager i Tyskland.
Se også: Derfor banker Amazon alle konkurrenterne: Selskabet er som skabt til at disrupte