It-selskabet Hypefactors er mandag morgen debutteret på minibørsen First North med et ordentligt kursfald.
Aktien var udbudt til otte kroner, men dykkede stejlt umiddelbart efter børsens åbning. I skrivende stund handles aktien til kurs 6,87.
Det svarer til et fald på 14 procent i løbet af et par timer.
Selskabets aktieudbud lukkede tirsdag middag i sidste uge. Her havde 919 investorer lagt billet ind på 3.326.801 millioner aktier til otte kroner stykket, hvilket altså svarede til en overtegning på 33 procent.
Det kan du læse mere om her: Hypefactors melder alt udsolgt en uge før børsnotering: Står til at lande 20 millioner kroner.
Hypefactor kalder sig selv for en PR-tech platform, der giver kunderne mulighed for at måle deres PR-indsats ved hjælp af kunstig intelligens (AI).
Hypefactors landede i det seneste regnskabsår et underskud på 622.000 kroner og et bruttotab på 697.000 kroner.
"Selskabet har i regnskabsåret 2017 haft begrænset salgsaktivitet, da selskabets platform var i udviklingsfasen. Ledelsen har i 2018 påbegyndt vækstfasen og således fokus på salget af ydelser i tilknytning til den udviklede software," lyder det i regnskabs-beretningen.
Du finder regnskabet her.