På blot et enkelt år har IO Interactive, virksomheden bag succes-spillet Hitman, 10-doblet bundlinjen fra fire millioner kroner til 41 millioner kroner det.
Det skriver det danske erhvervsmedie Finans.
Det er ellers blot et år siden, at IO Interactive var faretruende tæt på en konkurs, da virksomhedens japanske ejere valgt trække sig fra selskabet og dermed tvang IO Interactive til at foretage en ekstraordinær nedskrivning på 294 millioner kroner.
Det betød, at virksomheden måtte fyre 75 ud af 185 medarbejdere.
Læs også: Hitman-firmaet IO Interactive fyrer: 75 medarbejdere mister jobbet
”For et år siden var vi på randen af konkurs. Vi kæmpede for at holde liv i selskabet. At vi her et år efter står med et så stærkt regnskab, havde jeg virkelig ikke troet," siger Hakan Abrak, direktør for IO Interactive, til Finans.
Forklaringen på den succesfulde turn-around skyldes ifølge Hakan Abrak, at virksomheden har reduceret omkostningerne og samtidig udviklet på kerneproduktet.
Hakan Abrak fortæller til Finans, at virksomheden blandt andet har lavet en gratis prøveversion af Hitman-spillet, hvilket har fået brugerbasen til at eksplodere og samtidg skabt en stor indtjening fra brugere, der betaler for at låse nye dele af spillet op.
Læs også:
IO Interactive var faretruende tæt på konkurs
[url= https://www.computerworld.dk/art/239961]Japansk spilgigant trækker sig helt ud ad IO Interactive - vinker farvel til 300 millioner kroner[/url]