Selv efter sin børsnotering fortsætter den svenske streamingtjeneste Spotify med at bløde penge.
Det fremgår af Spotifys kvartalsregnskab, at virksomheden i det seneste kvartal har tabt 2,9 milliarder kroner, skriver Techcrunch.
Kvartalet er dog i sin helhed en en anelse bedre analytikerne forventede.
Langt flere brugere end Apple Music
Således er antallet af betalende Spotify-brugere steget til 83 millioner, hvilket er en stigning på otte millioner siden sidste kvartal og ifølge nyhedsbureauet Reuters en anelse bedre end de 82 millioner, som analytikerne havde forventet.
Til sammenligning har Spotifys nærmeste konkurrent Apple Music 40 millioner betalende brugere.
Spotify omsætning steg med 26 procent til lige knap 9,5 milliarder kroner.
Hæmmet af GDPR
Ifølge Reuters kunne omsætningsvæksten have været endnu højere, hvis det ikke var for EU's persondateforordning, GDPR., der betyder, at brugerne eksplicit skal give deres tilsagn før, at Spotify kan få adgang til deres data.
”Vi oplevede at GDPR skabte en del problemer på vores europæiske markeder i løbet af andet kvartal, men det ser i det store ud til at være overstået nu,” oplyser Spotify i pressemeddelse ifølge Reuters.