Pensionskasse-konsortiet bestående af PKA, PFA, ATP samt australske Macquarie, der er gået sammen i selskabet DK Kommunikation, overtager snart alle aktierne i TDC.
Det kommer til at betyde store ændringer for telegiganten TDC.
"Jeg tror, at den allerstørste udfordring, som TDC står overfor nu - det er, at der kommer til at ske nogle meget store ændringer med TDC fremover. Vi kan jo se, hvad de nye ejere har sagt," siger Pernille Erenberg til Børsen.
Pernille Erenbjerg vil ikke ud med, om hun har en fremtid i det nye TDC. Til avisen fortæller hun også, at hun har talt med de nye ejere om deres planer, men at børsreglerne ikke tillader hende at tale indgående om TDCs forretning.
Netværksambitioner
Det har tidligere været ude, at de nye ejere vil ‘investere væsentligt i netværksinfrastrukturen’ og taler ikke meget om for eksempel tv.
Pernille Erenberg kommer ikke videre ind på, hvad det på nuværende tidspunkt for af konsekvenser for TDC.
Pensionskasserne har luftet ambitionen om, at de vil bruge TDC som motor til at øge hastigheden og dækningen af fiber-bredbånd i Danmark ganske betydeligt.
Målet er, at alle danskere inden for de kommende syv-otte år skal have adgang til 1GB/s bredbånd.
Pensionskasserne peger desuden på, at ambitionen er at "reducere infrastrukturduplikationen og accelerere kvaliteten, udvidelsen og hastigheden af alle telenetværk på tværs af hele Danmark."
Pensionskasserne har ingen planer om at afskedige TDC-medarbejdere, hvis et opkøb går igennem.
TDC med momentum
Der er ingen tvivl om, at mægtige TDC for alvor har opbygget momentum i starten af 2018.
Siden nytår har 46.000 danskere skiftet til TDC, og det betyder, at virksomheden nu sidder på 40 procent af det danske marked for mobilkunder.
Læs mere her: TDC brager fremad: Har hentet 46.000 nye mobilkunder siden nytår
Det vækker da også glæde hos selskabets topchef, Pernille Erenbjerg, der særligt fremhæver mobilforretningen.
"Jeg er meget tilfreds med den udvikling, som vores mobilforretning har været igennem de seneste to år. Vi har haft et stærkt fokus på at have det bedste mobilnetværk i Danmark, og den strategi kvitterer vores kunder for," lød det fra Pernille Erenbjerg i forbindelse med kvartalsrapporten.
Læs også: Overblik i krigen om de danske mobilkunder: Hvordan har dit mobilselskab klaret sig?