Telenor har tabt 34.000 kunder i Danmark.
Det er den nedslående bemærkning for selskabet, efter Telenors seneste kvartalsrapport er på gaden.
Værst står det til blandt mobilkunderne. Dem har Telenor tabt 28.000 af, mens selskabet derudover har mistet 5.000 fastnetkunder og 1.000 bredbåndskunder.
Meldingen om Telenors tab af mobilkunder kommer efter, at Computerworld fredag kunne berette, at Danmarks fjerdestørste teleskab, 3 er godt i gang med at indhente sin nærmeste konkurrent, Telia, på kundefronten.
Det kan du læse mere om her: Mobilselskabet 3 haler ind på Telia: Har hentet 19.000 nye kunder i 2018
Mens Telia tabte 24.000 kunder i årets tre første måneder, har 3 fået 19.000 nye kunder siden nytår.
Telenor har omkring 1,8 mio. mobilkunder i Danmark, 137.000 bredbåndskunder og 59.000 fastnetkunder.
Det kan du læse mere om her: Telia har tabt 24.000 mobilkunder og tusindvis af bredbåndskunder i Danmark i første kvartal
Sparer sig til øget overskud
Men ikke alt står skidt til i den danske gren af Telenor.
Selskabet har nemlig sparet sig til at øge overskuddet i første kvartal 2018.
Det sker primært, fordi selskabet har skåret 10 procent af medarbejderstaben sammenlignet med første kvartal 2017.
Driftsoverskuddet før særlige poster er løftet fra 222 millioner norske kroner i første kvartal 2017 til 248 millioner norske kroner, svarende til lidt over 190 millioner kroner i 2018. Det er en stigning på omkring 5 procent.
Den samlede Telenor-koncern, der dækker en stor del af verden, kom ud af første kvartal med et driftsoverskud før særlige poster på 11,3 milliarder norske kroner svarende til næsten 9 milliarder kroner.
I samme periode sidste år lå det tal på 10,5 milliarder norske kroner, svarende til omkring 8 millioner kroner.
Hele koncernens kvartalsrapport kan læses her.