I disse år søger flere og flere virksomheder efter nye redskaber og metoder, der kan gøre deres organisationer mere innovative.
Men hvordan sikrer man sig, at det ikke bare bliver ved snakken, men at det også bliver integreret i virksomhedens arbejdsgange og til sidst udmønter sig i nye produkter og ydelser?
Det sætter Computerworld fokus på til konferencen Digital Innovation Summit 2018: Inspiration, strategi og innovation til fremtidens digitale vindere, der afholdes den 27. februar.
Her vil virksomheder som Rambøll, A.P. Møller-Mærsk og DFDS løfte sløret for, hvilke strategier de arbejder med i deres innovationsproces.
Lær af innovationen hos Rambøll og DFDS
Du får blandt andet mulighed for at møde årets CIO Torben Kjær, der gennem de seneste år har været med til at toptrimme Rambølls it-organisation og i dag står i spidsen for den strategiske digitalisering og innovations-indsatsen i virksomheden.
Derudover kan du også møde Anneli Bartholdy, der er head of innovation hos DFDS og tidligere har været en af drivkræfterne bag A.P. Møller-Mærsk innovationsarbejde, hvor hun blandt andet har været med til at arrangere A.P Møller-Mærsks hackathons.
Til konferencen vil hun bidrage med konkrete erfaringer fra hendes arbejde med ideudvikling og brug af hackathons og inkubatorer.
Vi skal også lære af vores fejl
Men det er ikke kun de gode erfaringer, som er lærerige. Vi kan også lære af fortidens fejl, mener den amerikanske Samuel West, ph.d i organisationspsykologi, som du også kan møde på konferencen.
Han driver i dag museet Museum of Failure, der har afdelinger i både Helsingborg og Los Angeles.
Her udstiller han produkter, der er resultatet af fejlslagent innovationsarbejde, og han opfordrer samtidig virksomheder til at være mere åbne om deres fejl.
"Jeg har lavet museet, fordi jeg ønsker at udbrede budskabet om, at vi skal acceptere fejl som en afgørende del af innovationsprocessen,” sagde han til Computerworld sidste år.
Derudover kan du også møde den danske iværksætter og foredragsholder Jonathan Løw, Dainius Kniukšta, digital product manager A.P. Moller – Maersk samt Jesper Müller-Krogstrup er CEO for software- og konsulentvirksomheden Nosco.
Tilmeld dig her og opnå Early Bird pris til kun 1.495 kr.
(Prisen stiger til 1.995 kr den 25. januar 2018)