Ældre hæderkronede virksomheder er for langsomme, når de skal forsøge at udnytte mulighederne i den digitale verden
Mens tech-giganter som Google, Amazon og Apple til gengæld er lynhurtige til at tilpasse sig, når de bevæger sig ind på de ældre hæderkronede virksomheders banehalvdel.
Det fortalte bestyrelsesformanden for Mærsk og Siemens Jim Hagemann Snabe ifølge Finans.dk tidligere på ugen, da han deltog på CBS Impact Topmøde.
“Det er en kamp om, hvem der først kan begge dele. Er det Google, der lærer den fysiske verden ved at komme ind i bilerne og ind i husene, eller er det A.P. Møller-Mærsk eller Siemens, der lærer den digitale verden, så de har alle dataene og kan udnytte dem på en ny måde. Det bliver krigen. Dem, der kommer på den kombination, vil opleve en ekspotentiel kurve,” sagde han ifølge Finans.
Ifølge Jim Hagemann Snabe er Amazon et lysende eksempel på en virksomhed med rødder i logistik verdenen, der dog har forstået at udnytte mulighederne i den digitale verden.
Ved topmødet på CBS påpegede Mærsks koncernchef Søren Skou ligeledes, at det i de kommende årti bliver målet for Mærsk at gøre det ligeså simpelt at afskibe containere, som det er at sende en pakke med UPS.
Læs også:
Det næste store teknologiboom favoriserer giganterne - er iværksætternes tidsalder forbi?
Til hackathon hos A.P. Møller-Mærsk: Her er tre ideer, der kan revolutionere shippingbranch