Artikel top billede

Google efter klager over skærm-problemer på nye smartphones: Leverer en exceptionel oplevelse

Til trods for klager over skærmen på Googles nye Pixel 2-smartphones, er meldingen fra Google, at telefonerne leverer en exceptionel oplevelse.

Der har været klager over mudrede farver og såkaldt 'burn in’ på skærmen på den nye top-smartphone fra Google, Pixel 2 XL, men der er ikke nogen grund til bekymring.

Det er den grundlæggende besked fra Mario Queiroz, vice president i Google, i en opdatering i Pixel-brugernes onlineforum.

“Vi er meget overbeviste om, at Pixel 2 leverer en exceptionel smartphone-oplevelse, og for at berolige brugerne, kommer enhver Pixel 2 og Pixel 2 XL, nu med en global garanti på to år.”

Tidligere på ugen kunne en række medier fortælle om skærmproblemer på de nye Google-smartphones, og det ser ud til, at det især er XL-modellen, der har været ramt.

Læs om det her: Skidt start for Googles to nye top-smartphones: Meldinger om alvorlige fejl

Google var med det samme ude med en melding om, at man tog problemerne meget seriøst og ville undersøge sagen nærmere. Nu skriver Mario Queiroz så om blandt andet meldingerne om, at farverne på Pixel 2 XL-skærmen ikke er markante nok:

“En af vores design-intentioner var at opnå en mere naturlig og præcis gengivelse af farver. Vi ved, at nogle mennesker foretrækker mere mættede farver, så begge Pixel 2-telefoner indeholder allerede muligheden for at booste farverne med 10 procent,” forklarer Google-chefen og tilføjer, at en ny softwareopdatering skal gøre det muligt at skrue endnu mere op for farverne.

Om meldingerne om burn in lyder Googles reaktion, at grundige test viser, at OLED-skærmens karakteristika minder om det, man ser på sammenlignelige produkter, og at det ikke er noget, der påvirker brugeroplevelsen.

Samtidig forventer Google dog at kunne optimere skærmen yderligere med kommende softwareopdatertinger.

Du kan se detaljerne om Googles test af skærmen her.

Læs også:

Skidt start for Googles to nye top-smartphones: Meldinger om alvorlige fejl




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
SAP Excellence Day 2025

Hvordan du orkestrerer og opdeler SAP-projekter for at opnå gevinster hurtigere? Hvordan påvirker AI fremtiden for SAP i almindelighed og måske også din virksomhed? Dette er blot nogle af de svar du får ved at deltage på denne spændende konference.

03. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Backup, availability og disaster recovery

I en tid hvor truslerne mod it-driften kun vokser, er det afgørende at kende forskellen på backup, availability og disaster recovery. Deltag og få konkret viden og praksisnære eksempler på, hvordan I kan styrke jeres beredskab.

07. april 2025 | Læs mere


Cyberthreat Day, København: Trusler, angreb og forsvar i praksis

Stå rustet mod cybertrusler. Få et detaljeret overblik over de nyeste sårbarheder, angrebsmønstre og metoder, som cyberkriminelle anvender. Lyt til beretninger fra sikkerhedseksperter på den digitale frontlinje, og få indsigt i både succesfulde angreb og de, der blev afværget

08. april 2025 | Læs mere