Står du på Hovedbanegården og skal til at trække en togbillet, så kan det godt blive svært.
DSB er nemlig her til morgen blevet ramt af et it-nedbrud, der har sat billetsystemerne ud af spillet. Det oplyser DSB til Politiken.
Nedbruddet omfatter både DSBs billetautomater, DSBs app samt systemet, der gør det muligt at købe billetter i 7-eleven-butikkerne.
Tilgengæld er der ingen problemer for folk med Rejsekort, da det system ikke er ramt af nedbruddet.
Bare spring på
Skal man med toget og automaterne på perronen ikke er samarbejdsvillige nok til at spytte en billet ud, så behøver man ikke væbne sig med tålmodighed.
DSB opfordrer nemlig passagererne til at springe på de tog de skal nå og så tage kontakt til togpersonalet efterfølgende. Det siger underdirektør i DSB Produkt Aske Wieth-Knudsen til Politiken.
»DSB arbejder på at løse problemet. I mellemtiden opfordrer vi kunderne til at forsøge at købe billet. Er det ikke muligt, beder vi dem stige på og tage kontakt til togets personale, når de kommer gennem toget«,