Danske Bank, Nykredit, Spar Nord Bank og Nordea var blot nogle af de danske banker, der store dele af onsdagen kæmpede med it-problemer.
Flere af bankerne pegede i løbet af dagen på, at problemerne lå hos Nets, men Nets kunne oplyse, at it-bøvlet udsprang af et netværksproblem hos en stor dansk teleudbyder.
Læs mere her: Store problemer hos danske netbanker netop nu: Brugerne kan hverken betale eller overføre penge
Det var TDC, der var tale om, bekræfter TDC nu over for Computerworld.
"Vi havde onsdag et brud på et fiberkabel, hvor en entreprenør havde ramt et af vores kabler i forbindelse med et byggeri på Frederiksberg. Kablet blev repareret i nat," oplyser kommunikationsrådgiver i TDC, Povl Damstedt Rasmussen til Computerworld.
"Lige nu undersøger vi de nærmere detaljer omkring bruddet. Vi kan derfor ikke sige mere på nuværende tidspunkt."
Her gik det galt
TDC kan dog godt fremvise et billedet af selve 'gerningsstedet' på Frederiksberg, hvor man kan se, hvordan arbejdet med spunsvæggene har forårsaget kabelbruddet.
Da kabelbruddet hos TDC var en realitet, begyndte problemerne at tikke ind hos både Nets og de fleste af de danske banker.
Bankernes netbank-løsninger var dagen igennem nødt til at melde om problemer med både betalinger og pengeoverførsler, ligesom også Nets meldte ud, at en række af selskabets tjenester ikke fungerede.
Blandt andet var der problemer med at benytte balingskort, hvor der er såkaldt saldo-tjek i forbindelse med betalingen.
Læs mere om problemerne her:
Store problemer hos danske netbanker netop nu: Brugerne kan hverken betale eller overføre penge
Danske netbanker og Nets ramt af massive it-problemer: Her er årsagen