Har du set alt på Netflix og er du helt færdig med HBOs profilerede serier? Er dine aftener blevet så lange og de så desperat, at selv samleboksen med Steven Seagals største hits virker tillokkende?
Så er der godt nyt.
For Amazons film- og serietjeneste, kaldet Amazon Prime Video, er netop lanceret i Danmark. Og det til en pris på kun 2,99 euro, cirka 23 kroner, de første seks måneder. Og der er desuden en syv-ddages test-periode, hvor du kan se om realiteterne lever op til forventningerne.
Prime Video er desuden også stedet hvor du kan se de tre tidligere Top Gear-værter, Jeremy Clarkson, James May og Richard Hammond, slå sig løs i deres nye bilprogram The Grand Tour.
Programmet kostede efter sigende Amazon 1,7 milliarder kroner for de 36 afsnit, som trioen har forpligtiget sig til at lave.
Lige som Netflix og HBO har Prime Video desuden udviklet en række eksklusive tv-serier som The man in the high castle og Mozart in the jungle.
Næsten halv pris af Netflix og HBO Nordic
Om det er nok til at udfordre de eksisterende streaming-tjenester på det danske marked er et åbent spørgsmål.
Men til 23 kroner om måneden i de første seks måneder og derefter 45 kroner per måned er Prime-introduktionen i hvert fald et aggressivt ryk mod Netflix og HBO Nordic (79 kroner om måneden) og Viaplay (89 kroner om måneden).
For Amazon handler det dog om mere end bare tv-serier og film.
I USA inkluderer Prime-tjenesten således også en musiktjeneste samt en række fordele for medlemmerne, herunder rabat på udvalgte varer samt gratis og ekstra hurtig forsendelse af varer købt gennem Amazon.
Video-delen er derfor blot ét hjørne af en Amazon-vision om en global kundeklub, som binder video, musik, bøger, legetøj, elektronik og dagligvarer-indkøb sammen i en stor data-drevet anbefalelsesmotor.
Senest har online-giganten løftet sløret for et fuldautomatisk supermarked, kaldet Amazon Go, hvor kunderne kan handle uden at skulle hive pungen frem. Den første forsøgsbutik åbner i Seattle i 2017.