I 2012 var smartwatch-producenten Pebble en af teknologiverdens store sensationer, da den lancerede sit første smartwatch på crowd-fundingportalen Kickstarter.
Her hentede Pebble intet mindre end 10 mio dollar i støtte fra mere end 85.000 entusiaster over hele verdenen.
Men nu er det slut.
I en opdatering på Kickstarter har virksomheden netop offentliggjort, at den er blevet opkøbt af fitness-tracker-virksomheden Fitbit.
Læs også: Pebble har solgt over en million smartwatches - og er der et nyt på vej
Giver pengene tilbage
Som en konsekvens af opkøbet vælger Pebble at betale pengene tilbage til alle, der har støttet og forudbestilt Pebbles kommende produkter Time 2, Time Round og Pebble Core.
I praksis betyder det, at Pebble lukker og slukker, mens Fitibit overtager al Pebbles teknologi og intellektuelle rettigheder.
Det menes at Fitbit har betalt i omegnen af af 40 millioner dollar - knap 280 millioner kroner - for Pebble. Det kan lyde af meget, men set i forhold til de enorme forventninger, der har været til Pebble gennem de seneste år, er det småpenge.
Sagde nej til milliard-opkøb
Ifølge det amerikanske tech-medie Techcrunch er det blot lidt over et år siden, at Pebble afslog et købstilbud på knap 5,1 milliarder kroner fra den etablerede urproducent Citizen.
Og så sent som i foråret afslog Pebble angiveligt også et opkøbstilbud på 70 milioner dollar - knap 485 millioner kroner - fra Intel.
Men hvordan kunne det gå så galt, spørger mange måske sig selv om?
En del af forklaringen er, at selvom Pebble var en af pioneerne inde for smartwatches, så blev virksomheden hurtigt udfordret af store teknologi-giganter med Apple i spidsen.
Læs også: Test: Lækkert Pebble Steel smartwatch lader dig købe et glimt af fremtiden
Afviste truslen fra Apple
En trussel som Pebbles stifter Eric Migicovsky dog afviste, da den amerikanske tv-station CNBC i efteråret 2015 spurgte ham, hvordan Pebble mærkede truslen fra Apple.
"Apple Watch har ingen indflydelse på os," sagde han og uddybede:
"Det virker som om, at Apple forsøger at være en smartwatch-udgave af Rolex eller Tag Heuer. Vi prøver derimod at være en slags smartwach-udgave af Swatch," sagde han med henvisning til det pris-billige og succesfulde schweiziske urmærke.
Men blot et halvt år senere meddelte Pebble, at virksomheden måtte fyre 25 procent af de ansatte, og at virksomheden i et forsøg på at holde sig ovenvande var tvunget til at optage lån og hente kapital fra investorer.
Det amerikanske erhvervsmedie Quartz vurderer, at Pebbles største fejl er, at virksomheden er blevet forblændet af sin egen indledende succces og derfor havde en overdreven tro på virksomhedens potentiale.
Det betød, at virksomheden ikke opdagede farerne i tide og dermed forpassede muligheden for at sælge i tiden.
Læs også:
Apple-boss efter Watch-salget er styrtdykket: Uret bliver et af årets julegave-hits