Der kan være større strategiske ændringer på vej hos det japanske spil-selskab Nintendo,
For selskabet har udsendt en meddelelse om, at dets bestyrelse for nyligt har mødtes og diskuteret fremtidige forretningsstrategier, inden et stort aktionærmøde i slutningen af juni.
I meddelelsen står der, at Nintendo udover at producere spil og -konsoller stræber efter at ændre og udvide sit vareudbud.
Læs også: Tre mænd skal lede Nintendo efter legendes død - mød dem her
Det skal fremover ske ved at se på mulighederne for at udvikle og udvide forretningen til salg af 'computer software', medicinal- og sundhedsenheder samt investeringer i restauranter.
Det skriver Ars Technica.
Betræder velkendt sti
Online-mediet nævner, at sundhedssatsningen følger tidligere kendte stier, hvor Nintendo har arbejdet på Wii Vitality Sensor til måling af puls samt et søvnsporingssystem.
Begge projekter er dog blevet aflyst, men kan nu muligvis få et comeback med Nintendos ændrede strategiske fokus.
Investeringer i restauranter tolkes som, at den japanske spil-gigant satser på at åbne en restaurantkæde med sit stærke brand.
Hvad 'computer software' mere specifikt dækker over, melder historien dog intet om ifølge det ofte velinformerede it-medie Ars Technica.
Udmeldingen fra Nintendo-ledelsen inden aktionærmødet i juni kommer efter selskabet har oplevet en støt faldende omsætning fra 39 milliarder kroner i 2012 til 30 milliarder kroner i 2015.
Læs også:
Historien om hvordan Japan begik harakiri som elektronik-stormagt