Efter sidste måneds meget omtalte premiere på Expert-koncernens elektronikkæde Power, slår den nystartede kæde igen løs på marketingtrommerne.
I morgen lørdag slår Power dørene op for sin anden megabutik, som ligger i det nybyggede indkøbscenter BIG i Herlev ved København.
Åbningen sker en måned før den officielle åbning af butikscenteret, og hos Power lægger direktør Jesper Boysen ikke skjul på, at tyvstarten er et bevidst drilleri overfor hovedkonkurrenten Elgiganten, som står foran at åbne en butik det selvsamme butikscenter - dør om dør med Power.
Med den fremrykkede butiksåbning vil Power skabe et image som mere dynamisk og frækkere end storebror Elgiganten.
Ligesom ved sidste måneds butiksåbning i Glostrup står Power klar med klassiske købmandstricks i form af køtilbud på blandt andet computere, fladskærms-tv, varm kaffe og croissanter til de tapre kunder. Det følges op med en massiv kampagne med annoncer på nettet, i tv, radio og via hustandsomdelte tryksager.
Power vil allerede senere i år åbne nye varehuse i Odense og i Københavns centrum. Herefter kommer turen til Danmarks største byer, og målet er inden for få år at være blandt Danmarks største elektronikkæder.
Jesper Boysen, du gør hvad du kan for at holde få slagsmålet i gang med Elgiganten?
"Nej, det vil jeg ikke sige. Det har været kendt længe, at vi åbner lige over for Elgiganten i Herlev. Vi er blevet hurtigere færdig med den nye butik, end vi havde regnet med. Så nu går vi i luften fra lørdag morgen."
Men det generer dig ikke, at du kan prale med at åbne før Elgiganten?
"Nej, det er en tyvstart. Nu får vi et forspring på en måned. Men når hele indkøbscenteret i Herlev åbner, har vi også tænkt os at lave nogle aktiviteter i den forbindelse.
Men er det ikke bare de gamle købmandstrick, du hiver op ad posen?
"Nej, jeg synes, vi trænger til et frisk pust i branchen."
Så du synes, at Elgiganten er lidt støvet?
"Nej, men de fleste kunder kender jo Elgiganten og Fona, så jeg tror, at de er glade for, at vi åbner noget nyt."
I hvert fald får du og Power nu omtale her i Computerworld?
"Ja, da. Hahaha. Men vi bruger nu også mange kræfter på hustandsomdelte aviser og reklamer i tv og radio," lyder det fra Jesper Boysen.
Læs også:
Elgiganten fylder pengekassen til kommende krig mod Power-kæden
Elgiganten om ny konkurrent: "Det er da bare Expert i nye farver"