Det er ikke nogen hemmelighed at Teslas model S har oplevet stor succes hos både ejere og anmeldere.
Det har ikke mindst været tilfældet i Danmark, hvor vores høje bilafgifter har gjort den afgiftsfrie luksus-elbil til et fornuftigt køb.
Ikke mindre end 1.544 eksemplarer af Model S skulle ifølge søgetjenesten Nrpla.de for tiden rulle næsten lydløst rundt på de danske veje.
Undervejs har Model S gennemgået et par opgraderinger i både software og senest med D-udgaven, som tilføjer ekstra motorer, der bringer den samlede ydelse op i nærheden af 700 hestekræfter.
Ved siden af Model S har Tesla også arbejdet på SUV-udgaven, kaldet Model X.
Den skulle efter sigende have været i produktion tilbage i 2013, men er gentagne gange blevet udskudt - sandsynligvis for at Tesla i stedet kunne fokusere på den godt sælgende S-model.
Nu er Model X klar
Men nu skulle den være god nok.
Tesla har i hvert fald annonceret en live præsentation klokken 20:00 amerikansk vestkyst-tid, hvilket betyder, at du kan se med klokken 05:00 onsdag morgen.
Lanceringen af Model X, som er højere end Model S og efter alt at dømme med de samme "mågevingedøre" som prototypen, markerer en vigtig milepæl for bilfabrikken, som fremover vil have flere modeller at tilbyde brugerne.
Computerworld har kontaktet Tesla for at høre nærmere om de danske priser og leveringstidspunkter, men det har ikke været muligt at få en kommentar.
Det forventes dog, at Model X vil være dyrere end S, hvor billigste model i dag står til 642.300 kroner inklusive moms.
Lang ventetid på X i Danmark
Den danske hjemmeside viste dog tidligere i dag, at bestiller du en Model X nu, vil den være klar til levering i andet halvår 2016. Så både tegnebog og tålmodighed skal være i orden.
Fremtiden for elbilernes attraktive vilkår i Danmark er dog langt fra lys.
I regeringens forslag til finanslov, som netop er blevet fremlagt, fremgår det, at: "El- og brintbiler er fritaget for registrerings-, vægt- og ejerafgift til og med 2015.".
Det er en melding, som højest sandsynligt betyder, at købelystne kunder skal gange de nuværende el-bils priser med 2 - alt efter hvordan forhandlingerne om finansloven falder ud.
I videoen kan du se hvordan det gik, da Computerworld testede Model S med autopilot.
Du kan også læse hele testen her: Teslas opdaterede Model S - med autopilot og 400 heste