I begyndelsen af juli gik Apple Music i luften.
Det er en storsatsning fra Apples side, som sigter mod at vende et faldende musiksalg i iTunes ved at fange de millioner af iPhone-brugere, som nu benytter sig af streaming-tjenester som blandt andet Spotify.
I en ny undersøgelse fra markeds-undersøgelsesfirmaet MusicWatch kan man se tal for Apples musiktjeneste, og den ligner ikke en ubetinget succes - i hvert fald ikke i USA.
MusicWatch' undersøgelse er baseret på 5.000 tilbagemeldinger fra amerikanske forbrugere.
48 procent af dem, der har prøvet Apple Music, fortæller at de også har sagt farvel til tjenesten igen, selv om den gratis periode ikke er udløbet.
Desuden kommer MusicWatch frem til, at 61 procent af dem, der fortsat benytter sig af prøveperioden til Apple Music, har fjernet den automatiske fornyelse af abonnementet i iTunes-indstillingerne.
Apple: Det passer ikke
Apple har dog helt afvist tallene fra MusicWatch.
I en udtalelse til websiden The Verge fremlægger Apple, at hele 79 procent af dem, der har kastet sig ind i prøveperioden fortsætter med at bruge tjenesten, hvilket altså er væsentligt flere, end det som MusicWatch kommer frem til.
Apple Music-tjenesten er blevet meget populær på ganske kort tid.
I begyndelsen af august var der tegnet 11 millioner prøveabonnementer.
Hvis de bliver hængende hos Apple, har tjenesten i løbet af ganske få uger opnået en brugerforsamling, der er halvt så stor som Spotifys betalende publikum, der er opbygget gennem flere år.
Læs også:
Sammenligning: Det her tilbyder Apple Music - og det her tilbyder Spotify og TDC Play
Få svar på fem vigtige spørgsmål: Sådan kommer Apple Music til at klare sig
En aften i selskab med Apple Music: Et dragende alternativ til Spotify