Artikel top billede

15.000 kunder besøgte Power i Glostrup på åbningsdagen - overvældet direktør har aldrig prøvet noget lignende

Mere end 15.000 kunder gik gennem kasseapparaterne, da elektronikkæden Power i går mandag åbnede det første af en stribe lavprisvarehuse.

Priskrigen på markedet for forbrugerelektronik blev skærpet endnu et par takker, da den nye varehus-kæde Power mandag morgen med et brag slog dørene op for sin første butik i Glostrup ved København.

Åbningstilbud med besparelser på op til 90 procent skabte kilometerlang kø af kunder på parkeringspladsen foran det nye varehus.

Og i løbet af dagen gik mere end 15.000 kunder gennem kasseapparaterne, fortæller en begejstret direktør i Power, Jesper Boysen.

"Vi havde 15.000 kunder, der stod i kø i løbet af mandagen. Det er rekord for, hvad jeg nogensinde har oplevet. Lige nu (tirsdag middag, red.) står der stadig omkring 100 mennesker og venter, og vores butik er propfyldt med kunder," lyder det fra Jesper Boysen, som fortæller, at Power på åbningsdagen omsatte for 23,5 millioner kroner. Det er mere end det dobbelte af, hvad han havde forventet.

I løbet af weekenden lå flere hundrede kunder i kø foran varehuset for at komme først. Mandag morgen voksede køen, så den på et tidspunkt var mere end halvanden kilometer lang. Det fik en overgang trafikken på Roskildevej til at bryde sammen med en kø på op til to kilometer.

Massiv markedsføring
Med kø-tilbud på mere end 5.000 varer til priser langt under indkøbsprisen, har Power brugt rigtig mange penge på åbningen. Hvor mange vil Jesper Boysen dog gerne holde for sig selv.

Dertil kommer store udgifter til en massiv reklamekampagne på tv, plus husleje og lønninger til ansatte.

Derfor vil det vare en rum tid før den nye butik løber rundt rent økonomisk.

Når røgen efter åbningsfestlighederne har lagt sig, er det målet, at den nye butik skal nå en årlig omsætning på mellem 100 millioner og 200 millioner kroner, har Jesper Boysen tidligere fortalt til Computerworld.

I løbet af i år vil Power, der er ejet af Expert-koncernen, åbne yderligere fire lavprisvarehuse, og planen er, at man i løbet af nogle år skal op på i alt 25 butikker på landsplan.

Hvor mange penge, der er sat af til etableringen af den nye butikskæde på det danske marked er en velbevaret hemmelighed.

Læs også:

Kom med til åbning af Danmarks nye kæde af store it-supermarkeder

Nu begynder Experts slagsmål med Elgiganten: Nye kæmpevarehuse åbner i Danmark




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere