Så er der endnu mere konkurrence til rækken af danske discount-selskaber og -koncepter, som sælger billig taletid til mobiltelefoner via internet.
Så godt som alle de store mobilselskaber har sænket deres priser, så de ikke ligger langt fra discountselskaberne. Nu tager Telia discountprincipperne med sig over i den traditionelle televerden, hvor betalingen først skal falde, efter samtalerne er ført og SMS'erne sendt.
Produktet er lige så simpelt, som hvad Telmore oprindelig lagde ud med - 85 øre per minut i samtaleafgift og 20 øre for en SMS. Abonnement er der intet af, men det er en betingelse, at kunderne tilmelder sig betalingsservice.
Det er godt nok ikke markedets billigste pris. Til gengæld kan kunderne med det samme bruge telefonen i udlandet. Også datateknologien GPRS er med fra starten.
- Mange i vores fokusgrupper siger, at det er besværligt at tanke taletid op via internet, og at det værste, der indtræffer, er når de løber tør for taletid, mens de ringer til en eller anden, forklarer Jesper Brøchner, administrerende direktør for Telia Mobile.
Han ser det nye tilbud som en måde at holde på kunder, som ellers var forsvundet til discounttjenester på internet. Sådan en driver Telia også selv under navnet Cash.
Teleanalytiker John Strand, Strand Consult, mener, at Telia med sit nye produkt har mulighed for at flytte enkelte markedsandele.
- Men først og fremmest er den et udtryk for, at discountselskaberne har haft succes med den gennemsigtige prisstruktur og de lave priser. Det, der sker nu, er, at discountselskabernes succes gør, at operatørerne bliver nødt til at matche deres priser, fortæller han.