Der var nok et øjenbryn eller to, der blev hævet, da Apples tidligere direktør og stifter Steve Jobs tilbage i 2010 droppede Flash til æbleselskabets iPhone og iPads.
Godt et år efter fulgte Microsoft trop, og for nyligt droppede Googles videosite Youtube også Flash.
Nu sparker Googles reklameafdeling så Flash-teknologien et spadestik tættere på graven, efter søgegiganten for nyligt har meldt ud, at kundernes Flash-reklamer hos Google bliver konverteret til HTML5.
Det skriver Daily Tech, som samtidig anslår, at den beslutning formentlig vil få reklamerne til at poppe op på mobil-browsere, hvor Flash-kompatibiliteten længe har været udeladt.
Tjek din Flash-reklame
Google skriver på sit Adword-site, at det ikke er alle Flash-filer, der kan konverteres til HTML5.
Derfor råder selskabet alle sine annoncører til at kontrollere, om deres reklamer er en af de mange, som bliver konverteret til HTML5 eller ej.
"For at se, om din Flash-reklame vil blive konverteret, kan du oploade den til Swiffy-værktøjet. Hvis dette værktøj er i stand til at konvertere din reklame, vil reklamen automatisk blive konverteret, når den er oploadet til AdWords," lyder budskabet fra Google, der også står bag Swiffy.
Adobe stopper selv Flash
At Flash er en hensygnende teknologi, vidner strategien fra Adobe om, efter selskabet tilbage i 2011 stoppede udviklingen af Flash til mobile enheder.
Senere kom Lee Brimelow - også kendt som Adobes 'Flash-guy' - med advarsler om, at udviklere kun bør benytte Flash til helt specifikke opgaver.
Udover Youtubes skift fra Flash til HTML5 og selskabets konverteringen af Flash-filer i reklamedelen, har it-giganten for længst lukket for download-muligheden af Flash i selskabets Android-app-butik.
Oveni it-selskabernes fravælgelse af Flah, slås teknologien også med et hav af sikkerhedsproblemer.
De seneste uger er ingen undtagelser, hvor der er blevet fundet flere seriøse huller.
Læs også:
Flere kritiske 0-dagssårbarheder fundet i Flash - her finder du sikkerhedslapperne