Microsoft dropper unified communication-værktøjet Lync, som vi nu godt kan begynde at glemme alt om.
Ind kommer istedet en anden løsnign, 'Skype for Business,' som bliver Microsofts hovedprodukt inden for unified communication.
Løsnignen vil samtidig få en grafisk overhaling, så det i højere grad minder om Microsofts anden kommunikationstjeneste, Skype.
Det skriver Microsoft på sin egen Office-blog.
Ændringen af Lync vil tage "styrker fra både Lync og Skype,", som Microsoft formulerer det.
Ud over den store grafiske ændring, der får det til at ligne en mere voksen version af Skype, får Skype for Business indbygget en række egenskaber fra Skype som eksempelvis bedre samtalehåndtering og bedre muligheder for at ringe ud af virksomheden.
Fokus er dog mest på at gøre Lync-oplevelsen mere enkel og hurtig.
"Der er rigtig mange kunder, som bruger Lync allerede i dag. Som med de store ord, som vores CEO, Satya Nadella siger, så forsøger vi at finde noget tid til vores kunder med et langt enklere design og opbygning. Folk kender og bruger allerede Skype, så derfor vil det ligge naturligt forvores kunder at bruge Lync på netop den præcis samme måde som Skype - bare med langt flere business-relaterede funktioner som man kender det fra Lync," forklarer Aaren Ekelund, Microsoft danske divisionschef for Office.
Ride på egen succesbølge
Lync har siden 2005 været et kommunikationsværktøj for virksomhederne, som fungerer på tværs af Microsofts andre programmer såsom Outlook, hvor du kan føre samtaler eller ringe kollegaen op.
Omvendt har Skype taget sig af den kommercielle del af kommunikationen, og Skype har over 300 millioner brugere verden over og er dermed en af de største - og første succesfulde - kommunikationsprogrammer på markedet.
Det er ikke til at få fat på egentlige tal over, hvor mange der anvender Lync, men det er langt fra i samme niveau, og Lync har da også været gemt lidt væk under et navn, som ikke rigtig har forklaret, hvad det egentlig kan.
"Lync var nok lidt gemt ad vejen med et ikke selvforklarende navn. Alle ved nu, hvad Skype er. Det er jo blevet et verbum på niveau med at google noget. Det er jo en fordel for os at bruge det brand til at promovere Skype for Business, for Skype er kendt i forbrugerverdenen i forvejen," forklarer Aaren Ekelund.
Det er dog ikke første gang, at en sammensmeltning af Lync og Skype har været på tale.
I 2013 fremviste Microsoft for første gang en sammensmeltning af de to programmer, og kaldte det dengang en kommende revolution, så det ikke længere hed C2C (consumer to consumer) eller B2C (business to consumer), men i stedet ville blive til B2X (business to X). Et udtryk for, at virksomhederne selv skulle bestemme, hvem de vil kommunikere med.
Den nye Skype for Business kommer i løbet af første halvår af 2015 og for nuværende Lync Server-kunder skal der opdateres til Lync Server 2013 for at få Skype for Business i deres datacentre.
For Office 365 Business-kunder sker opdateringen automatisk som med alt andet i skyen.
Læs også: Sådan har nyt Microsoft-produkt ændret hel branche