Energi- og telekoncernen SE, der blandt andet leverer fiberbredbånd og kabel-tv, slår nu Stofa og SE Telecom sammen under Stofa-navnet.
Samtidig meddeler koncerenen, at ny topchef for Stofa bliver Ole Fruekilde Madsen, der indtil nu har stået i spidsen for SE's Energi & Klima-division.
Det skriver SE i en pressemeddelelse.
"Målet er, at endnu flere kunder skal se Stofa som det oplagte valg på tv- og bredbåndsmarkedet, samt at SE-koncernen når sin ambitiøse 2018-plan," lyder det blandt andet.
SE-koncernen udspringer fra Syddanmark, men har i dag virka 1.200 medarbejdere forskellige steder i hele Danmark.
"SE-koncernen slår Stofa og SE Telecom sammen under Stofa-brandet. De to forretningsområder forenes til én slagkraftig teleforretning, hvor alle koncernens aktiviteter på privat-, erhvervs- og foreningsmarkederne vil blive samlet," står der i pressemeddelelsen.
Opgaver insources - skal bruge 100 nye folk
Det fremhæves samtidig, at SE-koncernen er godt på vej mod at fuldende den integrationsproces, der har været i gang siden Stofa blev en del af SE for snart halvandet år siden.
"Med dette træk får vi skabt de sidste fornødne synergier, der gør os i stand til at kunne matche og udfordre konkurrenterne endnu bedre, uanset hvilket marked vi konkurrerer på. Vi skal gøre os selv til det oplagte valg, og derfor skal vi sætte yderligere fokus på den totale kundeoplevelse," siger Niels Duedahl, administrerende direktør i SE.
Samtidig meddeler Stofa, at den tekniske support nu insources igen, efter at opgaven i en lang årrække har været varetaget af eksterne leverandører.
"Når Stofa vælger at samle sin tekniske support inden for egen organisation, sker det med den begrundelse, at kunderne dermed kan forvente kortere svartider og bedre service, samt at deres problemer oftere kan løses via kun ét kontaktpunkt," forklares det.
Det betyder, at Stofa skal have ansat op til 100 nye medarbejdere i Sønderborg og Aarhus.
"Vi skal have fat i 70-100 medarbejdere, og det første hold forventer vi kan begynde til november."
"Det er vores håb, at hele Support-funktionen kan være flyttet tilbage på interne hænder senest ved udgangen af maj 2015."
Læs også: