Blot en måned efter, at Satya Nadella blev udnævnt til ny topchef for Microsoft, svinger han kniven.
Han fyrer nemlig to af Microsofts absolutte topchefer, der begge som ham har været i spil til jobbet som Steve Ballmers afløser som ny topchef for Microsoft.
Det drejer sig om den tidligere Skype-chef og nuværende såkaldt 'business strategy evangelist i Microsoft, Tony Bates, samt Microsofts øverste marketingchef, Tami Reller.
Tami Reller var indtil i sommer chef for selskabets Windows-division sammen med Julie Larson-Green, der er blevet degraderet til til en nyoprettet stilling som såkaldt 'chief experience officer' i Microsofts division for applikationer og services.
Begge har været executive vice presidents i Microsoft, som er den højeste stillingsbetegnelse under den øverste chef i selskabet med direkte reference til selskabets topchef.
Med fyringen af Tami Reller er alle de øverste chefer for udviklingen af Windows 8 blevet fjernet fra Microsoft.
Tidligere har Windows-chef Steven Sinofsky og de mangeårige udviklingschefer Jon DeVaan og Grant George forladt selskabet, mens Steven Sinofskys afløser, Julie Larson-Green, altså er blevet degraderet.
Det kan du læse mere om her: Microsoft-topchef forlader selskabet - afløseren er klar
Ud i kulden
Både Tami Reller og Julie Larson-Green tabte kampen om topplaceringerne i selskabet i forbindelse med den store re-organisering, 'One Microsoft,' som forhenværende topchef Steve Ballmer satte i gang.
Den kan du læse mere om her: Microsofts store ombygning - tre faser mod et forenet Microsoft.
Tami Reller og Tony Bates kan længe have anet, hvad der har været på vej.
I hvert fald har de begge solgt massivt ud af deres Microsoft-aktier siden i sommer.
Tony Bates har siden august solgt godt 350.000 aktier og scoret 60 millioner kroner, mens Tami Reller har solgt knap 260.000 aktier og scoret knap 48 millioner kroner.
Tami Reller ejer fortsat 456.000 Microsoft-aktier, mens Tony Bates ejer 615.000 styks.
Executive vice president for såkaldt avanceret strategi, Eric Rudder, overtager midlertidigt Tony Bates' ansvarsområder, mens Chris Caposella bliver ny marketingdirektør for selskabet.
Læs også: Her er de seks vigtigste opgaver for Microsofts nye topchef