Den fremadstormende danske it-virksomhed Stibo Systems har netop indgået aftale med Husqvarna Group, der sælger hus- og haveartikler i hele verden.
It-virksomheden skal levere en såkaldt Master Data Management-løsning.
It-systemet skal blandt andet "forbedre analyser og beslutninger ved hjælp af data af høj kvalitet" og "sikre strategiske indkøb ved at samle og dele data om nuværende indkøb".
"Nu er turen kommet til optimering af data og informationer, som vi ser som et vigtigt strategisk område med stor betydning for hele virksomheden," udtaler Ulf Axelsson, Director
of IT Strategy and Architecture fra Husqvarna i forbindelse med indgåelsen af aftalen.
Skal binde globale tal sammen
Den svenskbaserede kundes produkter og løsninger sælges via distributører og forhandlere i mere end 100 lande, og Husqvarna Group har 15.400 ansatte.
Da it-infrastrukturen i Husqvarna er kompleks med mange lokale løsninger, skal Stibo Systems' løsning også fungere som en samlet informationsplatform, oplyser parterne.
CEO Mikael Lyngsø fra Stibo Systems glæder sig naturligvis over kontrakten, og systemet skal implementeres trinvist med start her i 2014.
Ifølge Computerworlds oplysninger har kontrakten en værdi på "et pænt tocifret millionbeløb".
Danske Stibo har i øvrigt netop leveret det bedste regnskab i virksomhedens historie - selv om en af konkurrenterne hedder IBM.
Læs mere om den relativt ukendte danske it-spiller her.