Distributions-giganten EET Group går nu producenterne i bedene med en plan om selv at udvikle produkter indenfor digital audio og video.
EET Group har netop købt sig ind i det lille danske selskab ViewMedia Aps, som har sit eget produktkatalog indenfor set-top-bokse, DAB- og internet-radioer og streaming af lyd. Samtidig har EET oprettet selskabet Clint Digital, som skal stå for udvikling af en række nye produkter på området, der efter planen skal lanceres i begyndelsen af det nye år.
Det er planen at udvide markedsføringen af ViewMedia produkter til alle de 26 lande, hvor EET Europarts i dag opererer.
ViewMedia er EET Groups tredje opkøb i år, og selskabet har ifølge koncernchef John Thomas en årlig omsætning på 15 millioner kroner.
Forretningsområdet bliver således blot endnu en lille brik i distributionskoncernens samlede forretning, som i år runder halvanden milliard kroner.
"Vores opkøb af tilsvarende aktiviteter i selskabet Kjaerulff 1 tidligere på året har allerede vist sig at være en god investering, og med Clint Digital får vi nu tilført endnu en stærk produktportefølje og endnu flere stærke medarbejderkompetencer på netop dette område," siger John Thomas, som samtidig varsler, at EET Group har appetit på flere nye opkøb i det nye år.
Læs også:
Dansk it-kæmpe står klar med pengene: Vil købe flere firmaer