KMD købte tidligere i år it-virksomheden Medialogic, der agerede på arbejdsmarkedsområdet.
Men en tredje spiller meldte sig klar til at tage kampen op mod KMD.
Og nu har den tredje kombattant, Schultz Information, erobret tre kommuner via udbud.
"Ud over Ikast-Brande har også Vejle og Randers Kommuner valgt FASIT (selskabets system, red.)," udtaler Mette Kaagaard, der er administrerende direktør for Schultz Information.
Vejle og Ikast-Brande er tidligere Medialogic Workbase jobcenter, mens Randers er tidligere KMD Opera jobcenterkunde.
To ændringer om ugen
Mette Kaagaard, der tidligere har proklameret, at man er klar til at gå i flæsket på KMD, er fuld af optimisme.
"Og mange flere har vist interesse," forklarer hun i forlængelse af de vundne udbud.
Hun peger selv på sejrene som udtryk for systemets evne til hurtigt og nemt at håndtere og opdatere lovgivninger og retningslinjer.
"I dag er tempoet for forandringer for eksempelvis love meget højere end tidligere. Det kræver tit opdateringer fra dag til dag," lyder det fra direktøren.
Området er blandt andet kendetegnet ved, at sagsbehandlere skal håndtere over 20.000 sider med regler, hvor der i tilgift kommer cirka to ændringer om ugen.
Imidlertid ændrede markedet på leverandør-siden sig en del efter KMD-opkøbet af Medialogic.
Opkøbte Medialogic var i øvrigt en noget ilter konkurrent.
Blandt andet kritiserede man i skarpe vendinger KMD's gøren og laden på markedet over for de offentlige kunder. Blandt andet omkring rådgivning om udbud.
Endelig forærede Medialogic en lidt speciel gave til KMD's administrerende direktør Lars Monrad-Gylling.
Det var et glas med syltede snitflader. Læs mere om det her.
KMD: Hilser konkurrence velkommen
Direktør Karen Nielsen fra KMD mener, at konkurrencen på markedet er til stede.
"Schultz Information har i efteråret lanceret en ny løsning, og det er vores opfattelse, at vi kommer til at møde dem i markedet som en seriøs konkurrent."
"Vi har hele tiden været klar over, at vi vil opleve konkurrence på dette marked, og det hilser vi naturligvis velkomment," forklarer hun.
Hun peger også på, at der sker "en betydelig udvikling af beskæftigelsesindsatsen, og der vil i den kommende tid være et voksede behov for nytænkning og innovation af it-understøttelsen på området".
KMD har derfor oprustet.
"At få Medialogic ind i KMD forretningen ser vi som et godt løft af vores kompetencer, og vi ser meget frem til, at vi nu sammen kan tegne en endnu mere nytænkende og effektiv it-understøttelse af arbejdsmarkedsområdet," slutter hun.