Fiberselskabernes markedsførings- og produkthus Waoo skal have ny direktør.
Selskabets nuværende direktør, Anders Christjansen, skal ifølge bestyrelsesformand Kim Frimer til Californien, USA for at realisere en rejsedrøm med sin mexicanske kone.
"Ja, jeg synes jo, det er ret træls, men det er Anders' livslange drøm at komme til USA, og den må han jo følge, " siger Kim Frimer til Computerworld.
Bestyrelsesformanden understreger, at trods en faldende omsætning og et næsten tredoblet underskud på bundlinjen til et nuværende minus på 134 millioner kroner i forhold til sidste år er der ikke tale om en 'gensidig aftale', som er den meget pæne betegnelse for en fyring.
"Waoo er jo et cost-center, så de tal har intet at gøre med, at Anders Christjansen forlader os nu," pointerer Kim Frimer.
Ny direktør med tele-forståelse
Med et goodbye og good luck til Anders Christjansen, der i sommers tog forskud på de amerikanske glæder, er Waoo begyndt at kigge sig om efter en ny direktør.
"Jeg forventer, at den nye direktør er på plads inden for et halvt år," lyder det fra Kim Frimer, som ikke ønsker at kommentere på, om den nye boss skal findes via headhunting eller en traditionel ansøgningsrunde.
"Vi har dog ikke travlt, og Anders Christjansen bliver hos os, til den nye direktør er fundet," fortsætter bestyrelsesformanden.
Han fortæller, at Waoo dog er på udkig efter en tele-mand, som kan forstærke Waoos brand og salgsfokus.
"Det kunne i princippet være en TDC-person, men lige nu er der mange muligheder i spil. Hvis det skal være en direktør uden for fiber- og telebranchen, så skal det være en meget overbevisende person, fordi det altså kræver sit at sætte sig ind i forretningen og teknologien," lyder det fra Kim Frimer.
Rokade i direktionen
Ud over at der skal findes en ny direktør for Waoo, er der også flere interne rokader på direktionsgangene i selskabet.
Waoos nuværende CFO, Jørgen Stensgaard, træder ind i direktionen, mens markedsdirektør Ole Herstal, har fået tilbudt stillingen som kommerciel direktør med mulighed for partnerskab hos reklamebureauet Envision.
"Ole Herstal har en baggrund fra reklameverdenen, og det nye job er en stor karrieremulighed for ham. Ole Herstal har været med til at skabe Waoo!'s landsdækkende brand med skuespilleren Søren Østergaard i front, og han vil fortsætte samarbejdet med Waoo, nu blot på den anden side af skrivebordet," hedder det i en pressemeddelelse fra Waoo.
Ifølge Kim Frimer sagde Anders Christjansen op før sommerferien.