Opdateret klokken 14:00: Det fremgik ved publicering, at det ikke havde været muligt at få et svar fra TDC. Virksomheden havde i midlertidig svaret skriftligt på ét spørgsmål klokken 12:36.
Virksomheden Connection, der indtil onsdag beskæftigede 37 medarbejdere fordelt i syv TDC Erhvervscentre, har lukket alle butikkerne.
Det sker, fordi Connection er gået konkurs.
"Omsætningen faldt desværre 35 procent i forhold til sidste år, og jeg kunne simpelthen ikke få det til at blive en bæredygtig forretning," fortæller Dion Olsen, der er direktør i Connection.
Direktøren understreger, at konkursen kun drejer sig om den del af Connections forretning, der gennem et partnerskab med TDC har drevet erhvervscentrene.
Her har direktør Dion Olsen valgt at begære konkurs, hvilket har den konsekvens, at syv TDC Erhvervscentre i København, Aarhus, Odense, Aalborg, Kolding, Hillerød og Åbenrå per onsdag 26. juni er lukket ned.
TDC har været med hele vejen
Ifølge direktøren kommer konkursen ikke som et chok for landets største teleselskab.
"Jeg har haft et tæt samarbejde med TDC gennem fire år. I forbindelse med konkursen har der været fin dialog med TDC, så det kommer ikke som en overraskelse, at vi har lukket butikkerne. Vi er i fællesskab nået frem til, at det ikke kunne lykkes for os at drive de syv centre," siger Dion Olsen.
Nedlukningen betyder samtidig, at Connection har afskediget 37 medarbejdere, der har arbejdet i centrene. Men ifølge direktøren vil Connections resterende forretningsgrundlag ikke blive berørt.
"Jeg har stadig over 100 medarbejdere, der eksempelvis arbejder med ip-telefoni-løsninger til erhverv, samt en el-installationsvirksomhed, hvor disse fortsat vil forblive som tidligere," fortæller Dion Olsen.
Her er grunden til konkursen
Direktør: Markedet og opsætning er skyld i konkursen
Konkursen er opstået på grund af to forskellige årsager, mener direktøren.
Har det været for svært at sælge TDC's produkter?
"Det ved jeg i virkeligheden ikke, men samlet set har vi ikke kunne skabe et overskud i det marked og i det setup, der har været,"
Connections centre har fungeret som salgskanal for TDC, hvor Connection gennem telefonløsninger, fiber-aftaler, mobiltelefoner og abonnementer har modtaget engangsbeløb fra TDC, hver gang et salg er lykkedes.
Vi har været en salgskanal
"Det er jo TDC, der opkræver kunden det månedlige abonnement, så vi har været en salgskanal. Men den fremtidige forretning løb jo så direkte fra kunden til TDC med månedlig opkrævning af abonnementer," fortæller direktøren om opsætningen af forretningen.
I 2012 leverede den del af Connection, der håndterede TDC Erhvervscentrene, et underskud på godt 500.000 kroner, hvorimod underskuddene i regnskabsårene 2010 og 2011 samlet var i nærheden af 9.5 millioner kroner. Det skriver Ugens Erhverv.
TDC Erhvervscenter-kæden består nu af 29 butikker.
Læs også: