Bella Center i København tager kærlig hånd om nogle af de største konferencer og messer i hovedstadsområdet.
Det kræver naturligvis en pæn portion it, men nu ændres fundamentet for, hvordan håndteringen af hardware og software skal foretages.
I praksis betyder det over en halvering af personalet i it-afdelingen.
"Indtil videre har vi reduceret it-afdelingen med fire mand ud af syv," fortæller økonomidirektør Allan Holtzer til Computerworld.
Mere it med færre faste
Bella Centret her mere end 100 servere i drift, så der er masser af it-opgaver, der skal passes, men opgaverne skal nu løses på en anden måde end tidligere.
Reduceringen betyder således ikke mindre it - nærmere tværtimod.
"Vores it kræver en bred viden, der skal rummes af flere personer, end det har været tilfældet tidligere. Der vil således stadig være en intern it-afdeling, men den skal drives af eksterne kræfter og via outsourcing, der også kan tilføje nye kompetencer," fortæller Allan Holtzer.
"Den nye strategi er ikke alene taget ud fra betragtningen om besparelser. Vi afholder arrangementer på skæve tidspunkter, i weekender og lignende. Det betyder, at det er svært at bemande afdelingen 24/7. Det bliver langt lettere med indførelsen af eksterne virksomheder, der kan bruges, når der er behov for det," forklarer han.
Læs også:
Trods fyringer: Store lønstigninger til Telenor-toppen