Christian Torp, der har været ansat hos it-virksomheden Fujitsu hos markedsdirektør de seneste fem år, skal nu begynde som nordisk salgschef for HP.
"Min ansættelse er en brik i en større investering, nemlig at vokse vores applications-forretning globalt," forklarer han om det nye job hos HP.
Den rutinerede it-mand har blandt andet været med til at stifte "Kommunalt Leverandør Forum Danmark" og har tidligere arbejdet hos cBrain, Schilling og Unisys.
Hos Fujitsu havde han ansvaret for den samlede markedsstrategi for den danske applikations-forretning samt salgsansvaret for dette.
Ny strategi og nyoprettet stilling
Forretningsområdet var udelukkende dansk, og omkring 90 procent af omsætningen stammede fra den offentlige sektor, primært kommuner og regioner.
"I mit nye job skal jeg have ansvaret for HP's applikationssalg i Norden og Baltikum," forklarer Christian Torp.
HP foretager i øjeblikket en stor strategisk investering i hele applikations-området. Christian Torps job er en nyoprettet stilling og er en del af denne vækstplan, oplyser han.
"Jeg får også ansvaret for at opbygge en dedikeret salgsorganisation i Norden til området," forklarer han.
Samtidig skal han oprette en særlig task force.
"Ud over den eksisterende organisation skal jeg have etableret et "special sales force" i Norden. Initielt vil dette være en udvidelse af salgsstaben på 5 til 6 personer," forklarer han videre.
De konkrete daglige opgaver vil blandt andet være at "prioritere de enkelte salgsmuligheder og være coach for de salgsteam, der arbejder på sagerne."
"Jeg vil også i nogle sager være direkte involveret med kunden", forklarer Christian Torp.