Det er den 39-årige Lars Jacobsen, som overtager chefredaktørposten efter Line Ørskov. Hun har i forbindelse med ejerskiftet benyttet lejligheden til at udleve en gammel drøm og bliver direktør for et nyt startup-projekt.
Lars Jacobsen er oprindeligt uddannet cand.scient.adm. med et speciale i it og effektiviseringer i den offentlige sektor og har de seneste tre år arbejdet som udviklingschef i Computerworlds hidtidige moderselskab, IDG Danmark, og har været brugt internationalt som inspirator for andre IDG-landes udviklings-afdelinger.
Det er dog en mand, der er kendetegnet ved en enorm viden og kærlighed til teknologi. Så det er en person, der kender Computerworld og it-journalistik indefra, der skal tegne den redaktionelle linje i fremtiden. Lars Jacobsen har tidligere i en årrække været chefredaktør for PC World og optræder ofte som it-ekspert på DR og TV 2. Senest har han i en serie programmer på DK4 fortalt om Windows' historie og baggrunden for Windows 8.
Computerworld A/S' administrerende direktør, Søren Queitsch, er da også begejstret:
"Jeg har arbejdet sammen med Lars siden 2006 og kender ham som en dygtig journalist med dyb teknologisk indsigt," forklarer han og tilføjer: "Samtidig kender han chefredaktør-rollen fra tidligere og Computerworld-platformen som ingen anden. Jeg var derfor ikke i tvivl om, at Lars var den rigtige mand til at tage Computerworld på den næste del af mediets rejse, da Line Ørskov valgte at søge nye udfordringer".
Lars Jacobsen understreger, at Computerworld skal kunne noget andet og mere end at servere nøgne nyheder for læserne.
"Computerworld skal være en ven, som tager læseren i hånden og giver ham eller hende en umiddelbar nytteværdi i arbejdsdagen. Der er masser af nyhedssites, som skøjter omkring om it, men der er kun ganske få redaktioner, som har kompetencen til at gå bag om nyhederne, forklare teknologien og fortælle, hvorfor tingene skete - og hjælpe læseren på vej. Det skal Computerworld først og fremmest kunne," siger Lars Jacobsen.
Han understreger dog, at det nye samlede Computerworld samtidig skal have en bredde, der rækker fra CIO-stoffet til artiklen om de bedste smartphones.
"Vi dækker bredt og når ud til over 220.000 it-interesserede danskere, som kommer til os efter it-nyheder, branchenyheder, analyser og de bedste cases. Men de kommer tilbage, fordi journalistikken er velskrevet, brugbar og tager udgangspunkt i deres behov. Uanset om det er en ledig it-professionel, der tager temperaturen på potentielle arbejdspladser og karrierestof, eller en it-direktør, der overvejer, hvilken cloud-løsning der er den bedste for hans forretning," siger Lars Jacobsen.
Privat er det familien, en lettere adskilt ældre Porsche, en propfyldt Kindle-konto med e-bøger, løbeskoene og svømmehallen, der trækker - og så glæden ved at pakke en knitrende æske med nyt elektronikudstyr op. Det er trods alt, som Lars Jacobsen understreger, fordi det er sjovt, at de fleste af os startede med at beskæftige os med it.