I USA har Apple indgået forlig i en sag om manglende garanti på virksomhedens udgaver af iPhone og iPod Touch.
Ifølge Wall Street Journal skal Apple betale cirka 300 millioner kroner til omkring 153.000 kunder.
De har sagsøgt Apple, fordi deres Apple-udstyr er gået i stykker, men Apple afviste dem med begrundelsen om, at produkterne havde været i kontakt med vand - og dermed ikke dækket af garantien.
Der er nemlig en indbygget indikator i iPhone og iPod Touch, som skifter farve, hvis udstyret er blevet vådt.
Men ifølge sagsøgerne kan indikatoren skifte farve, hvis blot telefonen eller musikafspilleren ved almindelig brug har været udsat for høj luftfugtighed.
Apple er dog ikke enig i den udlægning ifølge retsdokumenterne, men valgte at indgå forlig med kunderne.
Der er i øvrigt langt fra første gang, at Apple skal betale erstatning til utilfredse kunder.
Tilbage i februar indgik Apple forlig i en retssag om in-app salg.
Det var tidligere ikke beskyttet med et kodeord, og derfor kunne børn eksempelvis frit købe løs, når de havde lånt forældrenes telefoner og iPads. Det har kostet forældre tusindvis af kroner.
Apple risikerer i denne sag at skulle betale et erstatningsbeløb på op mod 600 millioner kroner.